Zoeken

sorteer op: Relevantie  Datum

 
  • Food for thought #01

    overig

    Food for thought #01

    De toekomst is beleggen in klimaat en milieu. Zo leert een bekende bank uit Nederland ons. De bank verstuurde een mailing om beleggers te informeren over het veranderende klimaat en de kansen die dit biedt. 

     

  • Fotoboek GVB 24/7

    Case

    Fotoboek GVB 24/7

    Ieder boek is uniek: het omslag is gemaakt van de zogenaamde 'voorlopers'. Deze drukvellen worden normaal gesproken weggegooid. Team Hilgersom bedacht een manier om van dit afvalpapier een omslag te vouwen: "We hebben veel materiaal bespaard en geen boek is hetzelfde."

     

  • Food for thought #02

    overig

    Food for thought #02

    Grondstoffenbesparend en gemaakt van gerecycled materiaal... Maar wel graag direct weer weggooien!

     

  • Jaarverslag OOM 2007

    Case

    Jaarverslag OOM 2007

    Jaarverslag met als thema duurzaamheid. In 2008 maakte Team Hilgersom dit opvallende gidsje waarin 'collega' Peter de lezer tips geeft voor het duurzamer maken van het bedrijf.

     

  • Food for thought #03

    overig

    Food for thought #03

    Er wordt volop campagne gevoerd voor Het Nieuwe Werken: een uurtje eerder weg of een dagje thuis werken om zo de spits te mijden. Klinkt aangenaam toch?

     

  • Food for thought #04

    overig

    Food for thought #04

    In 2012 enkel nog ‘eerlijke’ letters. Wat zou er gebeuren als alle grafisch ontwerpers van Nederland hiervoor een  intentieverklaring zouden ondertekenen?

     

  • Food for thought #05

    overig

    Food for thought #05

    Onlangs ben ik verhuisd. In alle drukte was het me niet opgevallen dat er geen nee/ja of nee/nee-sticker op de brievenbus was geplakt. Tot de reclamekrantjes in de bus begonnen te vallen.

     

  • Food for thought #06

    overig

    Food for thought #06

    Volgens mij gaat er geen dag voorbij dat ik niet wordt geconfronteerd met het nut en de noodzaak van denken en werken aan een betere (lees duurzame) wereld. En anders wel met de kansen die er op dit gebied liggen.

     

  • Food for thought #07

    overig

    Food for thought #07

    Als je als ontwerper 'Groener' wilt gaan werken, zou het zo maar kunnen dat je je werk ook groener wilt maken. Ik bedoel, meer gebruik wilt maken van de kleur groen. Hierover weet ik sinds kort: NIET DOEN!

     

  • Food for thought #08

    overig

    Food for thought #08

    Albert Heijn zet al een tijdje nadrukkelijk en zwaar in op duurzaamheid. Dat vind ik een hele goede zaak. Albert Heijn heeft een miljoenenpubliek en communiceert bijkans dagelijks met de ganse bevolking. Hier kan volgens mij geen overheidscampagne over een beter milieu tegenop.