Zoeken

sorteer op: Relevantie  Datum

 
  • Communicatie-infarct op verpakkingen

    overig

    Communicatie-infarct op verpakkingen

    Marcel Verhaaf is ruim 22 jaar verpakkingsontwerper. Geniet duurzaam is zijn motto. ‘De consument is het spoor bijster in een oerwoud van logo’s. Ik heb nog nooit zoveel keurmerken en claims op productverpakkingen gezien als nu.’

     

  • Food for thought #10

    overig

    Food for thought #10

    Afgelopen week zag ik een interessante aflevering van de Keuringsdienst van Waarde. Het ging over biologisch afbreekbare verpakkingen. Je kent ze misschien wel, die milieuvriendelijke plastic verpakkingen waarin onze biologische groenten en fruit tegenwoordig verpakt zitten.

     

  • Food for thought #11

    overig

    Food for thought #11

    Toen ik vorige week bij de Kiosk op het station in Amersfoort een cappuccino bestelde, kreeg ik deze in een witte kartonnen beker. Ik bedoel een witte kartonnen beker zonder bedrukking. Zonder logo. Zonder gezellig printtje en zonder ondefinieerbaar motiefje.  

     

  • Ontwerpen en voedsel

    overig

    Ontwerpen en voedsel

    Voedsel hebben we iedere dag nodig om te leven, werken en... te ontwerpen. Ons eetpatroon levert ook diverse sociale en milieuproblemen op. Wat kunnen we als ontwerper bijdragen om deze problemen op te lossen?

     

  • Ontwerpen voor de Bottom of the Pyramid

    overig

    Ontwerpen voor de Bottom of the Pyramid

    De meeste producten die wij ontwerpen zijn gericht op de westerse markt. Het grootste aantal consumenten bevindt zich echter in ontwikkelingslanden. Met het oog op duurzaamheid is voor hen 'Design for BoP' ontwikkeld. 

     

  • Duurzame mode: go slow

    overig

    Duurzame mode: go slow

    Duurzaamheid en mode zijn lange tijd gezien als tegenstrijdige of op zijn minst paradoxale fenomenen. Maar slow fashion designers bewijzen dat groen, eerlijk en mode goed samengaan. En dat verdient navolging, vindt Lynsey Dubbeld, trendanalist en auteur van het boek ‘Mode voor morgen. Duurzame kleding in Nederland’.

    Duurzaamheid en mode zijn lange tijd gezien als tegenstrijdige of op zijn minst paradoxale fenomenen. Maar slow fashion designers bewijzen dat groen, eerlijk en mode goed samengaan. En dat verdient navolging, vindt Lynsey Dubbeld [link naar: www.modevoormorgen.nl], trendanalist en auteur van het boek ‘Mode voor morgen. Duurzame kleding in Nederland’. [link naar: www.uitgeverijmooimedia.nl/Uitgeverij_Mooi_Media/Boeken/Artikelen/2012/10/16_Mode_voor_morgen.html]