Voordelen van duurzame relatiegeschenken geven

Voordelen van duurzame relatiegeschenken geven

Een toenemend aantal bedrijven over de hele wereld realiseert zich het belang van het gebruik van milieuvriendelijke promotionele producten. Om zo hun relaties te koesteren of verbeteren. Deze duurzame relatiegeschenken kunnen bijvoorbeeld nieuwe medewerkers binnen een bedrijf helpen zich aan een groen kantoorbeleid aan te passen. Of de klanten van een bedrijf aanmoedigen om minder verspillend te leven. Er zijn nog veel meer redenen om als bedrijf voor duurzame relatiegeschenken te kiezen. We noemen er hieronder een aantal op.

Ze helpen emotionele connecties op te bouwen

Relatiegeschenken creëren niet alleen een aangename interactie, maar ze helpen ook om een ​​zinvolle emotionele band op te bouwen. Dit kan een groot verschil maken. Want uit een onderzoek bleek ooit dat de klanten die zich emotioneel met een bedrijf verbonden voelen een drie keer hogere ‘lifetime value’ hebben. Dit is een metric die voorspelt wat de waarde van de gemiddelde klant is.

Een reden hiervoor is dat veel mensen de neiging hebben om op basis van emotie beslissingen te nemen en deze vervolgens met logica te rechtvaardigen. Wanneer deze belanghebbenden een persoonlijke en/of emotionele band met jouw bedrijf hebben, dan is de kans ook een flink stuk groter dat ze vaker en voor een langere periode met jou in contact blijven.

Ze maken jouw bedrijf meer memorabel

Als het om relatiegeschenken gaat, dan is ‘gewoontjes’ zijn het laatste wat je wilt. De juiste duurzame relatiegeschenken helpen jouw bedrijf zich van de massa te onderscheiden. Dit is een grote overwinning, aangezien geschenken veel waardevoller zijn als de ontvangers ze gedenkwaardig vinden.

Duurzame pennen bedrukken met je logo en als gift uitdelen zullen de ontvangers absoluut meer bekoren dan het krijgen van een doorsnee artikel. Dit soort geschenken voelen ook zeker persoonlijk, uniek en zinvol aan. Dus zullen de gelukkige ontvangers ervan ze ook meer waarderen. En zal het ze op een positieve manier aan jouw bedrijf herinneren.

Ze tonen jouw betrokkenheid bij het milieu

 

Naarmate duurzaam worden steeds meer mainstream wordt, neemt ook het fenomeen toe dat als ‘greenwashing’ bekend staat. Greenwashing vindt plaats wanneer een bedrijf beweert dat hun missie of product goed voor onze planeet is. Terwijl het in werkelijkheid niets meer is dan een ordinair marketingplan. Als je alleen maar over duurzaamheid praat, dan worden je klanten of cliënten sceptisch over je motieven. De sleutel tot het echt opbouwen van vertrouwen bij al jouw belanghebbenden is dus echt actief duurzaam ondernemen.

Een goede manier om dit te doen is door voor milieuvriendelijke relatiegeschenken te kiezen. Ofwel artikelen die echt goed voor de mens en het milieu zijn. Zo creëer je een positief merkimago en moedig je anderen tegelijkertijd aan om ook duurzamer te leven. 

Ze helpen werknemers te motiveren en te inspireren

Jouw medewerkers zijn een belangrijk onderdeel van wat je bedrijf maakt tot wat het is. Je kunt hen met goed getimede geschenken niet alleen extra aanmoedigen, maar zo ook je grote waardering tonen. Voor duurzame relatiegeschenken kiezen tilt dit naar een nog hoger niveau. De duurzame geschenken zijn gedenkwaardiger, waardevoller en persoonlijker dan de standaard giveaway artikelen. Zo creëer je een sterkere band met je medewerkers. Het versterkt bovendien de zoektocht van jouw bedrijf naar een grotere duurzaamheid. Het herinnert jouw medewerkers er simpel aan dat ze deel van een organisatie uitmaken, die aan een betekenisvolle verandering en toekomst werkt.

 

Uiteindelijk is het zo dat hoe eerder je als bedrijf in duurzame relatiegeschenken begint te investeren, hoe eerder het de voordelen ervan begint te zien. Die duurzame relatiegeschenken kunnen de bedrijfswaarden immers aangenaam versterken. En helpen om in de gunst bij het personeel, potentiële klanten en toekomstige zakenpartners te komen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.